header-Elisabeth-medarebetare-infa_lld

Träffa Elisabeth

Elisabeth arbetar på vår ekonomiavdelning. Ta reda på hur hennes arbetsdag ser ut och varför hon valde att börja arbeta på Clemondo redan 1987.

Hej Elisabeth, vill du berätta lite kort om dig själv?

Jag är 58 år och är född och uppvuxen i Helsingborg där jag fortfarande bor. Jag har en son på 29 år. Jag började min anställning som sekreterare på Clemondo (då Lahega Kemi AB) den 2 maj 1987. Arbetsuppgifterna har varit varierande och jag har även bytt tjänst ett par gånger under årens lopp. Kanske är det därför som jag har stannat så länge på företaget.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig och vilken är din huvudsakliga uppgift på Clemondo?

I mitt dagliga arbete jobbar jag mest med kund- och leverantörsreskontra, som till exempel betalningar, både inkommande och utgående. Bokföring, månadsavstämningar och andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter ingår i tjänsten. En del kontakt med både kunder och leverantörer blir det också.

Vad var det med Clemondo som fångade ditt intresse?

Jag fick ett tips från en bekant så jag sökte av den anledningen. Var på anställningsintervju och kände att jobbet skulle passa mig bra och även atmosfären på företaget kändes rätt.

Vad är positivt med Clemondo som arbetsplats?

Möjlighet att utvecklas inom företaget. Förtroende från ledningen att självständigt utföra, utveckla och sköta sina arbetsuppgifter.

Vad är det viktigaste för dig för att trivas på en arbetsplats?

Att ha motiverande och utmanande arbetsuppgifter samt en god relation med kollegorna på företaget. Har jobbat ihop med mina närmsta kollegor i många år och de bidrar mycket till trivseln för mig.

Vad gör du helst när du inte jobbar?

På fritiden är jag helst ute i naturen och rör på mig. Cykling och promenader hör till favoritsysselsättningen. Passar gärna min sons hundar när jag får möjlighet till det. Träffar vänner och bekanta så ofta det ges tillfälle.

Copyright © 2020 Clemondo AB.